Srpnové události roku 1968 a následná normalizace měly dopad i na československou kulturu, včetně
filmové tvorby. Přestaly vznikat filmy, které nevyhovovaly politickým a společenským zájmům, státnímu dohledu ale neunikly ani filmy již natočené…
V trezoru na pražském Žižkově tak na dlouhá léta skončily desítky filmů, které měli možnost diváci
uvidět až po roce 1989..
Bílá paní
Ve vsi Komonice dojde k zázraku. Krásná Perchta zvaná Bílá paní komonická vystoupí
z obrazu a zařídí v chalupě Blažkové vodovod. Život ve vsi je rázem vzhůru nohama.
Spalovač mrtvol
Pan Kopfrkingl pracuje v krematoriu, je šťastně ženat a má dvě děti. O rodinu se pečlivě stará, svou práci vykonává svědomitě, stýká se s přáteli. S nástupem nacismu ale zjistí, že jeho neárijská „ubohá“ rodina nemá právo na existenci.
Rozhodne se jednat…
Světáci
Skopec, Prouza a Petrtýl jso.u tři venkovští fasádníci, kteří pracují v Praze na obnově domů. Láká je pražský noční život, ale vůbec netuší, jak se v „lepší“ společnosti chovat. Vše se dá ale napravit, jen na sobě trochu zapracovat!·
Ucho
Mistrovské psychologické drama Ucho, otevřeně obžalovávající totalitní režimní praktiky. Náměstek ministra a jeho žena (Radoslav Brzobohatý a Jiřina Bohdalová) si už přivykli neustálému špehování a odposlouchávání státní bezpečností. Dokonce i doma mají slídivé „ucho“ zaznamenávající jejich rozhovory…
Všichni dobří rodáci
Mozaika osudů obyvatel jedné vesničky v období od skončení druhé světové války až po šedesátá léta… Legendární snímek scenáristy a režiséra Vojtěcha Jasného.